Carta video games paling best aku main :)

Assalamualaikum.. ini ialah carta memorable games yang aku main selama aku hidup ni.
6. SonicThe Hedgehog
game ini sangaattt la best nye. misi game ni adalah nak bunuh mamat boroy mata hitam tu. Susah gle nak main game ni. Mini games die best jgak.

5.Mario

Rasanya semua orang tak pernah miss main game super mario ni. Game ini antara yang paling popular la waktu kecik2 dulu. zaman semua orang main game yang menggunakan tape dulu.:D Misi game ni ialah untuk selamat kan puteri yang bernama peach dari makhluk buaya. Kira boss dalam game ni la. Aku tak pernah menang pun game ni =-=.

4.Final Fantasy


The BEST RPG games evaaa!! Aku dulu taksub game rpg. Apa2 games yang square enix keluarkan semua aku beli. Tapi bagi aku Final Fantasy series paling best la. Grafik dan jalan cerita die sangat menarik. Kelemahan game ni dulu ialah cara permainan dia yang sangat lambat membolehkan pemain cepat bosan. Aku guna cheat dulu. laju je menang :D

3.Digimon!!
Digimon!! sapa yang minat digimon tapi tak main game die memang rugi gila!! Game die buat kita rasa macam kanak2 terpilih dalam siri digimon. haha tapi cerita digimon hanya best waktu season 1 dengan season 2 je. selepas tu cerita dia makin melampau2 dan boringggg. Sejak dari tu aku tak tengok digimon dah (ini cerita waktu kecik2 ea).

2.DoTa

Dota tak boleh cerita laahh pengaruh dia dekat budak2 sekarang. Dekat University hampir semua pelajar lelaki dan segelintir pelajar perempuan main dota. Dota ni macam satu penyakit yang susah nak ubat. Mesti nak main je keje. padahal ulang perkara yang sama je (aku pun tergolong dalam golongan ni) . Kalau kat U tanya pelajar lelaki *kau maen dota tak. haa hampir 90% mesti ckp yaa.. percayalahh.. tapi sekarang ini dah ada game2 baru yang boleh kalah kan penyakit dota macam League Of legend. Orang ckp game ni macam dota. tapi tak tahu lahh sebab aku tak cuba main lagi.

1. game tebaik dari dulu dan sekarang ialah Pro Evolution Soccer!!!
Aku rasa game ini ialah game terbaiikk sekali sebab setiap tahun orang menunggu PES tahun berikutnya. Dulu game ni bernama Winning Eleven. Tapi sejak die berubah dalam bahasa inggeris, winning eleven bertukar kepada Pro evolution soccer atau orang sekarang panggil pes. (bukan pes tomato buat spageti). gameplay dan graphic pes jauh lebih baik dari Fifa yang dulunya mengeluarkan game bola yang best. Fifa sekarang ni makin tidak popular dan rasanya takde orang maen dah game bola dia.

Jadiii.. korang sokong tak game2 yang aku post ni memang best?? sila beri komen hehe tu sajaa.. salammmmm



Share on Google Plus

About Tono Sama

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 comments:

  1. best kann game nii.. addicting gla.. haha

    ReplyDelete
  2. you should try this; http://www.gog.com/en/gamecard/septerra_core_legacy_of_the_creator.

    ReplyDelete